Skip to main content

Overheard in NY

Overheard in NY讀到這個:

More Like Shylock

Hobo: Can you spare some change?
Girl: No sir, sorry.
Hobo: "Sir"? "Sir"? Where you going? Fucking Buckingham Palace, Sherlock?

--15th & 8th

有次有個hobo在時代廣場問我討錢,我答"no, sorry",他對我咆哮說"I have a fuckin name, you fuck." 不理睬他們又用粗口話我聾,話我是臭支那聽不懂英文。

咁即係點呢?唔理你又唔得,叫你sir又唔得,唔叫你sir又唔得,一係你掛個牌晌心口,話俾人聽你叫乜名,等人拒絕得你再有禮貌啲,好無?

Comments

mad dog said…
i had a similar experience in the States before too...
kristie said…
一定唔係晌西岸啦,我地呢邊d人好有文化唔會咁無理取鬧的 :p
mad dog said…
haha... probably somewhere in midwest, chicago, NYC, etc... :P