Skip to main content

戴進



最近在讀明代浙派的始創人戴進,他擅長畫人物山水,我最喜歡他筆下人物面貌的多樣自然,手卷《River Landscape》(找不到中文原名,《秋江漁艇圖》?)上圖的一截叫我想起了同樣是繪畫普通百姓聞名的Bruegel的《The Harvesters》。Bruegel為了更生動描述低下層的生活曾經出走與農民同住,亦有不少藝史家認為他的作畫表面批評農民荒唐行為實際探討上流社會種種的不是。相比起Bruegel,戴進的作品少了人們的喧鬧,反滲透着大自然的情懷美學。他的另一幅《春遊晚歸》我同樣喜歡,春霧籠罩山頭,士人遊山玩水晚歸,同樣紛紛忙碌過後趕住回家的農民零星的點綴畫面,此情此景叫我感動不已。

Dai Jin
River Landscape
Freer & Sackler Galleries, Washington DC

Pieter Breugel
The Harvesters
1565
Oil on wood
Metropolitan Museum of Art, New York

Comments

Anonymous said…
Kristie,
好像叫漁樂圖,你 post 的是畫的左邊,對嗎?
在 Berkeley 好似有戴進另外一幅。
Cat
kristie said…
原來cat係藝史高手?(就咁up得出名?傻!)
擷圖唔算左邊,中間左右.
berkeley o個幅好似係《夏木垂陰》,勁野.
喂,你又係同道中人我地要多d傾計呀!!!
kristie said…
咪住,《漁樂圖》,
我知吳偉晌BAM都有幅叫《漁樂圖》,
吳同戴進筆觸相似,
會唔會係混淆左?
Anonymous said…
唔係。吳偉個幅有好多漁船 along 江邊, 不過兩幅都是軸。
Cat
Anonymous said…
Sorry, 戴進是手卷,吳偉是軸。哈哈。
Cat