Skip to main content

The Lovers


在茶開好的時候,她說,我猜妳必定是問事業的了。好深奧的牌局,答案卻又那麼透徹。牌全開完後她笑了出來,好清楚呀。也對,本來答案已在我心裡。其實,我相信我們每人也像那張人頭腦瓜兒載滿花朵的牌子一樣,要的,全在我們裡頭,能否開滿一地一地的花,就得靠我們如何從第一張牌走到最後的一張,像從小河上的一塊石頭跳到另一塊,一一解開潛意識的鬱結,水逐漸變得明澄,登上桃花島。我的鬥爭,是鬥爭,自己與自己的鬥爭,經過過百天的洗禮,回來後卻仍然毫無頭緒,但我不會再問怎辦,我會記住牌局最後一張的The Lovers。

When your love is not just a desire for the other, when your love is not only a need, when your love is a sharing, when your love is not that of a beggar but an emperor, when your love is not asking for something in return but is ready only to give - to give for the sheer joy of giving - then add meditation to it and the pure fragrance is released. That is compassion; compassion is the highest phenomenon. - Osho

Comments

Anonymous said…
你係咪有條好勁既事業線? XDDDDDD
kristie said…
哈哈,你講邊條先?
Anonymous said…
你身材好嘛,但又咁孤寒唔 post 玉照
kristie said…
究竟你係邊個呢,知道我身材好。XDDD